Paříž – Londýn 2017

Začátkem června jsme se konečně dočkali a vyrazili na vytoužený zájezd.

Po dlouhé cestě a náročné noci v autobuse se před námi otevřel pohled na Eiffelovu věž a probouzející se Paříž. Překvapily nás dlouhé fronty přísná bezpečnostní opatření. Ti nejodvážnější vyjeli až nahoru a mohli obdivovat ostatní památky alespoň z ptačí perspektivy. Po návštěvě Louvru jsme ujížděli na ubytování do hotelu Lemon (dříve F1). Druhý den nás přivítalo studené, větrné a deštivé počasí, která nás provázelo celým Londýnem. I přes nepřízeň počasí jsme si užili vyjížďku na London Eye, pohled na Big Ben, procházku přes mosty a nejznámější náměstí, viděli jsme sídlo královny i pevnost Tower a Tower Bridge, nadšeni jsme byli u voskových figurín v muzeu Madame Tussaud’s a samozřejmě nechyběly nákupy na slavné Oxford street. Jeden den jsme zavítali do Oxfordu, kde jsme si prohlédli jídelnu Harryho Pottera a poté vyjeli na Windsor Castle, kde jsme stihli i střídání stráží. Bydlení v rodinách se všem líbilo a domů si odvážejí spoustu fotek a zážitků.

Je neděle 4.června 2017 krátce po půl jedné odpoledne, a my už konečně odjíždíme na náš výlet do Paříže a Londýna. Cesta do Paříže trvala až do šesti do rána, a protože jsme měli budíček už ve čtyři ráno, byli jsme všichni strašně unavení, ale i přes to se všichni moc těšili na náš den v Paříži. Vystoupili jsme před Eiffelovou věží, kde jsme udělali nějaké fotky, koupili si malé eiffelovečky od tamních prodejců a šli dál. Zašli jsme se podívat na nábřeží Seiny, zašli si do kavárničky na croissant a vyrazili si vystát frontu na věž. Asi po půl hodinovém čekání jsme prošli malou kontrolou a dostali se do areálu věže. Někdo výtahem a jiní pěšky jsme se dostali na Eiffelovku. Já jsem šla i jela až nahoru, a bylo to úplně úžasné. Rozhlídli jsme, prošli jsme se a hurá dolů. Parčíkem pod Eiffelovkou jsme došli na most Alexandra III., a přes něj až do Louvru. Viděli jsme Mona Lisu a mnoho dalších exponátů, no a poté honem na metro, zpátky k Eiffelovce a do autobusu. Odjeli jsme na hotel, ubytovali se a šli spát.

Druhý den ráno jsme si dali snídani v Hotelu a pokračovali v naší cestě. Prošli jsme kontrolou, najeli do Eurotunelu a vyrazili do Londýna. Byli jsme na London Eye, dali si Fish and Chips, prohlédli si Big Ben a dojeli metrem až na Oxford Street, odkud jsme se projeli Double Deckerem. Byla zima a pršelo, takže jsme šli všichni do primarku a něco hezkého koupili sobě, ale i rodině. Den utekl rychle a všichni jsme společně odjeli na meeting point, kde si nás převzali rodiny, u kterých jsme bydleli. Ubytovali jsme se, dostali večeři a šli se znovu vyspat na další den.

Třetí den nás čekal výlet do Oxfordu, kde jsme navštívili Christ Church College, prošli jsme se uličkami města a poté odjeli na Windsor Castle. Prošli jsme se hradem, někteří viděli i malé střídání stráží a zase odjeli do rodin. Ti, co chtěli, si ještě nakoupili nějaké dobroty v Poundlandu.

Čtvrtý den jsme se ráno rozloučili s rodinami a vyjeli do muzea Madam Tussauds. Prohlédli jsme si všechny sochy, které byli jako živé, projeli se „taxíkem“ a viděli historii Anglie. Nakoupili poslední suvenýry a metrem jsme se přesunuli na Piccadilly Cirsus, potom na Tower Bridge a vyrazili na cestu domů.

Byl to skvělý týden plný nových zážitků, nových přátel a moc ráda bych se tam někdy vrátila a klidně i se stejnými lidmi…