INFORMACE K OSOBNÍ PŘÍTOMNOSTI ŽÁKŮ VE ŠKOLE
INFORMACE K OSOBNÍ PŘÍTOMNOSTI ŽÁKŮ VE ŠKOLE
Od 7. 12. do 22. 12. 2020
Vážení rodiče,
dovolím si Vás touto cestou informovat ohledně provozu škol od 7. 12. 2020.
Od 30. 11. 2020 je povolena osobní přítomnost:
- žáků 1. stupně (prezenční výuka)
- žáků 9. ročníků (prezenční výuka)
Ostatní ročníky 2. stupně se budou vzdělávat v režimu tzv. rotační výuky.
7. 12. – 11. 12.
- 6. A (distanční výuka) – distanční vzdělávání je i nadále povinné
- 6. B (prezenční výuka)
- 7. A (prezenční výuka)
- 8. A distanční výuka) – distanční vzdělávání je i nadále povinné
- 8. B distanční výuka) – distanční vzdělávání je i nadále povinné
14. 12. – 18. 12.
- 6. A (prezenční výuka)
- 6. B (distanční výuka) – distanční vzdělávání je i nadále povinné
- 7. A (distanční výuka) – distanční vzdělávání je i nadále povinné
- 8. A (prezenční výuka)
- 8. B (prezenční výuka)
21. 12. – 22. 12.
- 6. A (distanční výuka) – distanční vzdělávání je i nadále povinné
- 6. B (prezenční výuka)
- 7. A (prezenční výuka)
- 8. A distanční výuka) – distanční vzdělávání je i nadále povinné
- 8. B distanční výuka) – distanční vzdělávání je i nadále povinné
PREZENČNÍ VÝUKA probíhá v homogenních skupinách (kolektivy jednotlivých tříd se neslučují, ani jinak neprolínají).
Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny či přípravy.
Vstup do školy je povolen pouze zdravým žákům (bez projevů akutního nachlazení nebo bez příznaků nemoci COVID 19). Vstup do školy je povolen pouze žákům, nikoli doprovodu.
Výuka bude probíhat dle rozvrhu, ale v homogenních skupinách dle tříd (při dělených hodinách tak může dojít dočasně ke změně vyučujícího – cizí jazyky, cvičení z ČJ a M, Tv, PČ, volitelné předměty).
Žákům s distančním vzděláváním jsou umožněny prezenční individuální konzultace ve škole (vždy pouze jeden žák a jeden pedagogický pracovník), u kterých může být přítomen zákonný zástupce žáka. O organizaci konzultací rozhoduje ředitelka školy s ohledem na vzdělávací potřeby žáka. Podnět vychází od jednotlivých pedagogů.
PŘÍCHOD A ODCHOD žáků bude organizován:
- příchod do školy 6. 00 – 7.30 – hlavním vchodem
- příchod po 7.30 – sraz na shromaždišti
- 1 stupeň (na školním hřišti)
- 6. A / 6. B (rampa před školou u hlavního vchodu)
- 8. A, B / 7. A (u vchodu do jídelny)
- 9. A, B (u hlavního vchodu)
Při příchodu do školy dohlíží nad žáky pověřený pedagogický pracovník. Pohyb žáků ve škole bude organizován tak, aby nedocházelo ke kontaktu mezi žáky z různých tříd:
- na WC budou žáci odcházet po jednom v době výuky (průběžná desinfekce).
- o přestávkách budou žáci ve třídách
- o velké přestávce bude část tříd na školním hřišti, část ve třídách (po dnech se budou střídat).
- při nepříznivém počasí zůstávají žáci ve třídě
Pokud žák nezůstává ve školní družině, odchází po skončení vyučování (popř. po obědě)
- 1. stupeň vchodem u šatny
- 2. stupeň hlavním vchodem
Žáci a zaměstnanci školy (i další osoby pohybující se ve škole) mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve škole. Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky. Budou dodržována zvýšená hygienická opatření (roušky, desinfekce, homogenní skupiny, časté větrání tříd, pobyt žáků na čerstvém vzduchu, zákaz zpěvu, zákaz sportovních činností při vzdělávání,…). Použití štítu místo ochranné roušky je možné pouze na základě doporučení lékaře, u pedagogů s ohledem na vyučovaný předmět za podmínky dodržení 2 m odstupu od žáků.
Provoz ŠKOLNÍ DRUŽINY bude probíhat ve skupinách po ročnících.
- Ranní družina (6.00 – 7.40)
- Odpolední družina – 1. ročník (do 16. 15), 2. ročník (do 16.15), 3. ročník (do 16.15.), 4. ročník (do 14.35), 5. ročník (do 15.15)
- Ze ŠD budou žáci odcházet hlavním vchodem. Rodič si po příchodu zazvoní na ŠD a požádá o uvolnění svého dítěte. Vedoucí ŠD si přes kameru ověří vaši přítomnost. Do budovy školy nevstupujete a k předání dítěte dojde u vchodových dveří.
ŠKOLNÍ JÍDELNA
Zařízení školního stravování je v provozu s dodržením nezbytných pravidel:
- rozestupy 1,5 metru mezi jednotlivými stoly
- maximální počet osob u jednoho stolu je omezen na 4 osoby
- ve školní jídelně nemůže být současně více osob, než je míst k sezení
- na oběd odvádí žáky vyučující nebo paní vychovatelka (dle harmonogramu školy). Ta také dohlíží na dodržování hygienických pravidel (rozestupy, umývání rukou, roušky,..)
- ve školní jídelně se mohou prezenčně stravovat pouze žáci v prezenční výuce a zaměstnanci školy přítomní na pracovišti
- ostatní žáci a cizí strávníci si mohou stravu odebrat výdejním okénkem (do 11. 20)
- žáci mají v době povinné distanční výuky nárok na dotovaný oběd
- po dobu zvýšených hygienických pravidel není z důvodu homogenních skupin možný prodej svačin ve školní restauraci
- Z organizačních důvodů musí jít některé třídy na oběd v době výuky (především místo výchov). V takovém případě odvádí vyučující na oběd celou třídu.
- Vzhledem k počtu přítomných žáků při prezenční výuce přechází školní restaurace od 30.11. na zkušební plný provoz. Není tedy nutné obědy objednávat a bude opět výběr ze 2 – 3 jídel.
- Žáci i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky, s výjimkou doby konzumace stravy.
KROUŽKY
- Činnost kroužků vedených pod DDM bude od 7.12. v souladu s PES obnovena. Podmínkou je dodržování hygienických opatření a skupin v počtu max. 10 účastníků. Bližší informace vám podá vedoucí kroužku.
Případné dotazy k provozu školy zodpoví vedení školy (přes školu online nebo tel. 568620409, popř. 723574614).
Přidáno 4. 12. 2020, autor: ZŠ Husova